Referenser

Efter konsertseminarium Rektorsutbildningen vid Stockholms Universitet:

 

"Jag är otroligt nöjd med postseminariet och stycket ni spelade vid middagen. Det var liv, eftertanke, närvaro, humor och allvar i en ytterst fruktbar blandning. Dessutom var musiken fantastisk och ni nådde verkligen fram till många samtidigt."

 

*Niclas Rönnström (Ph.D)

Ass. prof. Dep. of Education

Director of National School Leadership Training Programme

(Utbildningschef Rektorsprogrammet)

National Coordinator - CICE European Academic Network

Stockholm University

Dep. of Education

Frescativägen 54

10691 Stockholm

+46-8-12076358

niclas.ronnstrom@edu.su.se

 

*Monica Söderberg Forslund

fil.dr., universitetslektor

Institutionen för pedagogik och didaktik

Stockholms universitet

106 91 Stockholm

Besöksadress: Frescativägen 54 - rum 2528

tel. +46 81207 6377

monsod@edu.su.se

 

Efter konsertseminarium med personalen vid Norra Real:

 

*Vi vill från Norra Real och vår personal framföra ett stort tack för det fina, mycket uppskattade och för våra yrken träffande och berörande framförande ni förgyllde vår uppstartsdag med i tisdags, på Hufvudsta gård. Det har varit många och positiva kommentarer under veckan.

Jag och Norra Real vill önska er en fin fortsättning på hösten och lycka till framöver!

(Vi kommer att tipsa våra kolleger på innerstadsskolorna om detta).

Bästa hälsningar/

Fredrik Skog & Maria Sellberg

Rektorer

Fredrik Skog

Rektor

Naturvetenskapligt program

Utbildningsförvaltningen, Norra Real

Roslagsgatan 1, 113 55 Stockholm

Telefon: 08-508 323 04 / 0761- 29 46 43

fredrik.skog@stockholm.se

www.norrareal.stockholm.se

StockholmsStad

 

*Hej!

Jag vill börja med ett jätte stort TACK för den inledning mina medarbetare fick i måndags! Det var mycket uppskattat av 99%!!! Vilken lyckoträff! Många har sagt efteråt att Du var mycket tydlig i din modell som du presenterade mellan lärare/ledare, elev, att vara coach och mentor till att bli en professionell. De 7 olika delarna du tog upp var tydliga och begripliga men att gå från teori till handling (praktiskt görande) är nästa steg. En bra början är ändå att förstå, börja förstå helheten och komplexiteten. Det mest otroliga var att det som togs upp senare under dagen var som en fortsättning på det som du hade påbörjat!

 

Många medarbetare sa att de kände sig inspirerade efter dagen, att dagen gick fort, ingen hade ont i huvudet (pedagogen sa att hon brukar få det för det ofta är så kompakt) Musiken lyfte det komplexa i kommunikation.

Hälsningar

Katarina Falk, förskolechef

Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning

Dalhags förskolor

Norgegatan 4

164 32 Kista

Telefon: +46850845230, +46761245236

katarina.falk@stockholm.se